perjantai 19. marraskuuta 2010

Innostuksia

Olipa kerran hiiri, ahkera hiiri,
jolla oli kymmenen hiirilasta.

- Teen lapsille jouluksi tossut, tuumasi hiiri,
ja sitten puuron keitän.
Hiiri uurasti ja ahkeroi, kutoi ja silmukoi.
Kun valmistui työ, hiiri ajattelii:
- Jospa tekisin vielä lakit ja tumput!
Puen koreaksi kullannuput.  

Valmistui jouluksi pipot.
Käytiin pöytään puuroa syömään:
tyhjäksi jäivät kipot.



 ***
(Tarinan yhteydet tosielämään - kuten Marikin alati laajeneviin valokuvakirjaprojekteihin - ovat ilmeisesti täysin satunnaisia...?)

3 kommenttia:

Linnea kirjoitti...

Joo, ei ole liika ahkeruus hyväksi hiirelle eikä ihmiselle.
Olen katsonut tänään kolme elokuvaa. Ei siis ahkeruudesta tietoakaan. Huomenna pitäisi kirjata oppilaiden väliarvioinnin numerot. Argh!

Mukavaa loppuviikonloppua sinulle!

Marikki kirjoitti...

Onnea elokuvasumasta! Olivatko hyviä? Minä olen ollut tietokonelakossa ja yrittänyt verryttää valokuvaprojektissa jähmähtäneitä niskalihaksia. Oi sentään.
Minulla on koeviikko alkamassa ja järkyt määrät arvioitavaa tulossa... Arviointiflow on vielä hiukan etsinässä :-).

Linnea kirjoitti...

Kävin elokuvissa katsomassa Woody Allenin uusimman. Oli ihan ok. Yhtä keskeneräinen kuin elämäkin :-)
Muut olivat taattua hömppää kotisohvalla.
Kun aikanaan suoritin kirjallisuuden opintoja yliopistolla (sivuaineena), tutustuin professoriin, jolla oli hyvin salliva käsitys ns. viihdekirjallisuudesta. Hän piti sitä arjen, elämänhallinnan ja jaksamisen kannalta erittäin tärkeänä. Ei vain korkeakirjallisuus ole vakavasti otettavaa. Ihminen ei tule toimeen ilman viihdettä. Olen samaa mieltä elokuvien suhteen. Hömppä on tärkeää.

Arhg! Arviointiflow - hyvin sanottu. Minä sain tehtyä äsken loppuun. :-)

Hyvää alkavaa viikkoa!