torstai 22. syyskuuta 2011

Rakkautta on...

Kyselin Riihipirtin  Tintaruksen innostamana lapsilta rakkauden kokemisesta.
- Mistä Paju tiedät, että äiti rakastaa sinua?
- Mä oon vaan sen jotenkin arvannu.
- Tekeekö äiti joskus jotain sellaista, josta sulle tulee sellainen olo, että äiti rakastaa sinua?
- Sillon kun mennään päiväkotiin, niin silloin jos saa kattoa aamulla pitkään lastenohjelmia. 

Minttu haluaa myös sanoa omansa:
- Minusta tuntuu vaikka, kun sä haluat, että mä tuun kaverilta aikaseen kotiin, että säkin ehdit olla mun kanssa. Että vaikka se ei oo silleen kivaa, niin siitä tulee sellainen tunne, että sä rakastat mua. Sitä ei rupee silleen yleensä ajattelemaan, mutta varmaan sekin, että saa ruokaa ja sellasta...

Timotei oli väsynyt ja halusi mennä aikaisin nukkumaan. Mieli oli täynnä ensi viikon kummitusjuhlien suunnitelmia. Nuori mies nukahti reilusti ennen tavanomaista uniaikaa eikä päässyt osallistumaan tähän kyselyyn.

2 kommenttia:

Ellinoora kirjoitti...

Nämä palautteet ovat kullan arvoisia. Kiva, että kyselet joskus, siitäkin tulee lapselle tunne, että äiti välittää minusta. Hyvää syksyä koko perheelle, iloa sadepäiviin ja aurinkoisiin!

Marikki kirjoitti...

Kiitos, Ellinoora. On mukava laittaa näitä muistiin jonnekin. Ilman tätä blogia olisin unohtanut valtavasti hetkiä ja sanoja, jotka haluan muistaa.