torstai 17. lokakuuta 2013

Lomalla kiukkua ja kiitollisuutta

Olen lomalla. 
Kuopukseni hengittää vieressäni suloista untaan. Paju on ollut nyt keskipisteessä, leikkinyt piilosta, pelannut jalkapalloa ukin kanssa (tilanne 60-13), laskenut päässä 5372 miinus 2374 (hän on vielä viisivuotias ja eskarissa opetetaan kuinka numero 2 kirjoitetaan) ja selittänyt meille, miten ajattelee laskiessaan.

Olen lomalla kurkkukipuinen ja päänsärkyinen. 
Eilisyönä ajatukset kieppuivat tornadona päässäni, yritin paeta pyörteen keskelle, pakenin, nukuin pitkään, nukuin päiväunetkin, paraninko - en tiedä. 

Olen lomalla päänsärkyinen ja vähän vaikea.
Kuljen täällä hyvässä ja surussa, kuljen vähän erillisenä, kuuntelen ja kuulen, on yhteyttä ja ymmärrystä, mutta myös kuiluja ja etäisyyttä. Olen epämääräisen vaativa, kuin velkoisin maailmalta jotakin. Kuuntelen itseäni ja harmistun. Haluan ravistaa pääkivun ja stressin ja tulla taas ymmärtäväksi ja kiitolliseksi. 

Olen lomalla kiukkukolotuksesta huolimatta.
Aamut ovat hitaita, minulla on aikaa katsoa ympärilleni. Kuopukseni hymyilee valloittavasti ja painautuu välillä syliin. Yön lähestyessä lamppu heijastaa huoneeseen valopisteiden ympyrän. Kaikelle, mikä on totta, on siinä tilaa. 


PS. 
Pajulle ei saa sanoa: olet äidin kultamussukka. 
Illalla sanon: minä pidän sinusta. 
Hänelle se sopii, kunhan en vaan mitään kultamurusia tai muita lisää siihen. 


2 kommenttia:

tinttarus kirjoitti...

Lomailen kurkkukipuisena ja päänsärky seuranani minäkin. Neljä vaivaista lomailupäivää ja kiukkua en saa työnnettyä syrjään, kun huomaisn heti ensimmäiseen herääväni pöpö kimpussani. Kertonee kehon olleen loman tarpeessa.
Ulkona aurinko raivaa tietä harmauden takaa ja asettuu hiljalleen taivaan kanteen. Valoksi.

Toipumista sinulle.

On siellä viisas kuopus:)Mutta lapset on.

Marikki kirjoitti...

Kiitos. Toivottavasti olet parantunut ja ehtinyt levähtää!