lauantai 14. heinäkuuta 2012

Lomalla vielä

Olemme nyt muutaman päivän kotona.
Pojat ovat uppoutuneet leikkeihin,
minä en oikein tiedä, mihin uppoutuisin,
olen vaan,
alan miettiä tulevia,
mutta vapaasti ja väljästi.

Olen ollut kolme viikkoa lomalla kaikesta
työstä, kirjoittamisesta ja vähän itsestänikin.
Tekee mieli jo vähän palailla.
Opettaminen on kummallinen työ;
kaipaan siinä jo jotain,
en ehkä niinkään itse tunteja,
mutta suunnittelua, oppimista, ajattelemista;
arjen rytmiä, ehkä vähän työrooliakin, muita aikuisia,
opiskelijoita.

En ole osannut jatkaa kirjoittamista,
koska säikähdin.
Pakenin kai jotenkin.
En tiedä, osaanko aloittaa uudestaan.
Kolme viikkoa ajattelematta mitään riittäisi kyllä...
mutta en tiedä, en tiedä mitä teen.

Olen ollut lomalla ja lukenut facebook-merkintöjä lomista,
minulla ei ole ollut syytä sanoa mitään,
olen odottanut kesää,
saanut häivähdykseltä kiinni, odottanut taas.

Tänään luin lauseen: "When your heart speaks, take good notes." 
Kirjoitti Judith Campbell (mutta luin muualta).
Often my heart does not speak, unless I am listening with a pen in my hand. 




3 kommenttia:

Liisa kirjoitti...

Taisit vastata jo itsellesi :-)

Kai niitä uukkareita tarvitsee tehdä niin monta kuin niitä tarvitsee tehdä. Jossain vaiheessa kyllä ymmärtää milloin jatketaankin vain eteenpäin.

Ellinoora kirjoitti...

Kesän odottaminen on kuin syksyn tai joulun tai kuoleman. Häivähdyksiä niistä. Kun olisi silloin juuri silmät auki, mieli auki. Kokisi sen tärkeimmän. Itse odotettu tulee ja menee aikanaan.

Ettemme hukkaisi nyt-hetkeämme.
Mutta miten hyvä on olla jonkin aikaa ajattelematta, lomalla kaikesta, antaa kehkeytyä.

Marikki kirjoitti...

Liisa: Niin on. Tänään kaivan tiedoston esiin (jos saan vielä tietokonevuoron :-)).

Ellinoora: Nyt ajattelin loptettaa kesän odottelun ja olla vaan tässä päivässa...