keskiviikko 27. lokakuuta 2010

Huomenna hospitaaliin

Tänään hyvästelin työpaikan.
Yritin varmistaa tarpeeksi ohjeita ja ennakointia kaikkiaan kolmelle sijaiselle, jotka hoitavat hommiani, kun olen poissa.
Työpaikalla ei ole tapana puhua poissaolojen syistä.
Lähden siis yksityisyydenkunnioituksen suojissa.
Joku toivotti hyvää lomaa. Luullee minun lähtevän matkalle tai jotain.

Tulenhan minä takaisin.
Hyvästeiltä ne silti tuntuivat, koska todennäköisemmin sitten, kun tulen takaisin,  on jo uusi kuunkierto, uudet alkamiset, uudet ihmiset.

En tiedä, mitä ajatella huomisesta.
Olen helpottunut siitä, että se vihdoin on käsillä, vaikka en uskokaan tulevan olevan erityisen miellyttävä vuorokausi. Ennakointijännittämisestä sentään pääsen. Olen onnistunut tuottamaan sillä itselleni aikamoisesti turhaa kärsimystä. Jos huomenna kärsin, se on sitten asiasta.
Ja kohta koko asia on ohitettu.

Tietysti on se mahdollisuus, että jotain menee pieleen ja tilanteet pitkittyvät.
Mutta en nyt aio tuottaa itselleni enempää kärsimystä miettimällä sitä.
Huomenna tai viimeistään ylihuomenna tähän aikaan olen jo paljon viisaampi.

Aion nukkua ensi yönkin hyvin.
Ihan uhallani.

1 kommentti:

Elina Koivisto kirjoitti...

Siunausta hospitaalireissuun!